Thursday, June 30, 2016

Fabric yarns

25 Ramadhan 1437H.


Projek kitar semula baju-baju lama, yang dah koyak. Saya gunting-gunting, dari minggu lepas lagi, tak siap-siap. Buat sikit-sikit, bila lapang.

Kueh raya pun saya tak buat lagi. (tapi kueh tunjuk ada ler beberapa jenis). Baru-baru ni, ada ujian yang menimpa keluarga kami. Tulang ibu jari suami saya dislocated.  


Saya tak nak la cerita in detail sangat, sebab saya ngeri. Saya takut sangat masa tengok doktor-doktor tarik kaki suami saya, nak betulkan tulang tu. 2 hospital tau, pergi. Masa kat wad pemerhatian, 4 doktor tau, tarik kaki suami saya, guna wayar! Tapi tulang tu tak nak balik ke posisi asal.

Mula-mula ikhtiar ubat kat Batu Gajah. Cuma baru-baru ni, dapat pergi urut tak berapa jauh dari sini. Setelah 2 kali urut, baru ok. Alhamdulillah... kalau tak ok, tak tau la camana nak balik raya, jauh Kelantan tu. Saya drive ke Kelantan? Huhu... mau 10-12 jam jugak baru sampai, bawak kete tak berani potong kalau lori dok depan. Hehe..

Syukur Alhamdulillah... semua dah ok. 

Seandainya tiada entri baru lagi lepas ni sampai raya, saya nak wish pada pembaca blog saya yang saya sayangi dan hargai sangat ni, minta ampun dan maaf kalau ada tulisan saya yang menyinggung perasaan dan sebagainya. Selamat hari raya puasa, hati-hati di jalan raya, habiskan masa  berkualiti dengan keluarga, and be safe. 

Take care, jumpa lagi. Selamat Hari Raya! Maap zahir batin... ^_^


11 comments:

  1. nk buat apa bju tu kak..share la nnti..

    alhamdulillah, dh ok kaki husb akak... tkut main tulang2 ni...


    selamat hari raya aidilfitri
    maaf zahir & batin

    Love,
    Lya Afrina ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak buat lapik kaki, Lya. Projek recycle. :D
      Ye, Alhamdulillah. Selamat hari raya, Lya. Maap zahir batin. Hugss.. ^_^

      Delete
  2. Yati.. Semoga dipermudahkan perjalanan balik kelantan. Ngeri gak tgk xray tu.. huhu..
    Selamat Hari Raya..maaf zahir batin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih, Zila. Selamat dah kita, beraya dan dah kembali ke rutin anak sekolah semula. :) Selamat hari raya Zila, maap zahir batin ye..

      Delete
  3. Yati.. Semoga dipermudahkan perjalanan balik kelantan. Ngeri gak tgk xray tu.. huhu..
    Selamat Hari Raya..maaf zahir batin...

    ReplyDelete
  4. Salam kak.. Kaki suami dah ok? Smg semua kembali spt sedia kala.. Ameeenn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, dah baik. Cuma masih bengkak. Doktor kata, 3 bulan baru bole surut bengkaknya.
      Aminn.. terima kasih ya. :)

      Delete
  5. teringat plak pengalaman betulkan tulang dlu eerk.. seram tapi actually x sakit sngt.. just neves buat tambah panic..

    salam aidilfitri.. selamat hari raya..
    maaf zahir batin =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo ye ke..
      Selamat hari raya, Siti. Maap zahir batin. :)

      Delete
  6. Selamat hari raya yati...ngerinya tgk xray tu huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya, kak Suzie. Maap zahir batin. :)

      Delete

 

Yati's Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea