Saturday, March 26, 2016

Pertama kali...

Pertama kali pertama
Saya tak pernah buat entri berbayar. Jadi, bila di approach oleh pihak Zalora untuk buat entri tentang Baju Kurung Moden Terkini tu, saya pun ok aje. Saja nak merasa macamana. Lepas publish entri tu, terus shopping guna voucher yang dia bagi. Nak tengok tak apa yang saya beli kat Zalora? ^_^

Mengikut turutan di atas, saya beli tudung denim satu yang regenya RM49, shawl chiffon satu yang regenya RM29 dan tudung aidijuma Blossom Bawal satu yang regenya RM20. Semua sekali rege RM98. Voucher saya guna bernilai RM100. Saya dah naik mabuk dah pilih apa yang nak dibeli. Memang banyak barang kat Zalora. Alhamdulillah..

Pertama kali kedua
Saya kan... tak pernah pergi mesyuarat PIBG sekolah anak-anak. Tapi tahun ni, saya pergi keduanya, baik yang sekolah menengah dan sekolah rendah. Selalu tarikh yang dia buat tu, hari sabtu. Hari Sabtu selalu pi nyongket. Ada je korje. Tapi tahun ni, saya tulis kat calendar awal-awal, bila dapat surat sekolah. So, selamat sudah. Yang mesyuarat PIBG sekolah menengah saya pergi sebelum cuti sekolah seminggu hari tu, manakala yang 2 budak kecik sekolah rendah ni, baru je meeting PIBG-nya pagi tadi. Sebenornya, mendengor ramai orang bercakap atau berucap bukanlah benda yang seronok bagi saya. Tapi tahun ni, saya nak tahu apa yang berlaku, pasal tu la saya pergi. Alhamdulillah... 

Pertama kali ketiga
Projek sambilan. Granny square. Kalau projek ripple tu, boleh lah digagahkan lagi. Tapi projek square-square ni, saya tak pernah buat. Saya cukup respek kawan-kawan jahit dan kait yang pernah buat projek hexagon la, granny square la. Ish, memang kena kesabaran yang tinggi untuk siapkan. 

Tu la angin mana datang tak tau. Bila saya tengok movie dan saya tengok omputih selalu letak sofa cover granny square atau apa-apa crocheted pieces, saya rasa cantik. Contohnya..


Stranger than Fiction. Comei granny square kat belakang tu kan... 


Scene dari 50/50. Kat sofa tu, jenis square yang kecik dan makin besar, dan besar... 

Jadi, saya pun teringin nak buat. Berikut progress saya setakat ni.


Tak tau bila boleh siap. Kalau rajin, akan jadi sofa cover. Kalau malas, mungkin jadi alas meja je. Kita tengok je la. 

Baiklah. 
Kita jumpa lagi ye.. ^_^

http://yatiandstitch.blogspot.my/


13 comments:

  1. Assalamualaikum Yati... di "approach" oleh Zalora tu....cer citer sikit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam warahmatullah.. oooh, ada wakil dari Zalora email, dia tanya nak tak kerjasama satu kali antara Zalora dengan blog Yati. Dia dah siap bagi template apa yang nak ditulis, tapi kita boleh edit ikut bahasa blog kita. :)

      Delete
  2. alhamdulillah.. lya pon pnh dpt dr zalora..tp x smpat buat n3 sbb x sihat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo ye ke.. ada tu rezeki lain kali, Insya-Allah. Mana tahu, kan.

      Delete
  3. cantik nya kalau buat alas meja tu...serius cantik...nnt dah siap sepenuhnya tayang kat blog ye...nak tengok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mekasih. Hehe.. Insya-Allah, saya akan coba siapkan. :)

      Delete
  4. pertama kali singgah ..cantik la alas meja tu..dulu minat jugak nak buat dah lama tinggal dah lupa mcm mana nak mulakan ..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mekasih. :)
      haa.. banyak je tutorial kat internet ni boleh google. Saya pun refer dari blog omputih juga. Projek granny square, omputih panggil.

      Delete
  5. Yati.. saya pernah gak dpt emel zalora tu.. tp saya ingat spam..huhu...
    Saya pun tak pernah g mesy pibg.. teruk plak rasa.. heheheee...
    Gs tu cumell.. keep it up.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ler.. Zila ni. Hehehe.. ha ah, yati pun ada terlintas juga mula-mula macam spam. Tapi kan ada contact number apa semua, sama macam kat zalora. So, percaya la juga.
      Hehe.. tak teruk la. Tak ramai parents pun yang pergi. (cikgu cakap). Yang best ada cabutan bertuah ler, dan ada makan-makan. Opps..
      Mekasih, Zila. Tengah coba nak siapkan ni, nak juga jadikan sofa cover. :D

      Delete
  6. Yati.. saya pernah gak dpt emel zalora tu.. tp saya ingat spam..huhu...
    Saya pun tak pernah g mesy pibg.. teruk plak rasa.. heheheee...
    Gs tu cumell.. keep it up.. :)

    ReplyDelete
  7. Granny square nya dah siap Yati? Kena beli byk benang baru blh buat ni, kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah siap dah, kak Zurainny. Baru je. Hehe.
      Yati guna benang yang ada. Nak abiskan baki benang projek lepas-lepas. Tu yang motif tengah tu ada macam-macam color. :)

      Delete

 

Yati's Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea