Thursday, October 02, 2014

Topi Puff Stitch

Assalamualaikum...
Hello semua...

Harap anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera dan gembira. Semangat! Semangat! Walau pun cuaca agak mendung dan rasa macam nak tidor. :-)

Ok la. Projek kait Yati yang seterusnya, ialah topi puff stitch.

Dari depan

Coraknya agak berlubang-lubang.

Pandangan sisi
Guna benang akrilik. Agak slouchy di belakang.

Dari belakang
Kait topi ni tak ambil masa yang lama sangat. Tapi sebab Yati salah kait, kena buka semula. Puff stitch ni, mula-mula tricky juga. Sebab ada banyak benang di hook pada satu masa masa nak kena tarik tu. Tapi lama-lama boleh la.

Hujung minggu ni, Raya Korban. Yati tak balik Kelantan. Husband tak cuti. Kalau balik, meriah raya sana. Hari-hari makan daging. Hehe..

Jumpa lagi. Selamat melakukan ibadah korban sempena Raya AidilAdha ni. Hati-hati di jalanraya kalau balik kampung.

Take care... ^_^



10 comments:

  1. Suka tengok orang yang pandai mengait ni. Memang kena ada kesabaran yang tinggi.

    Selamat Hari Raya Aidil Adha juga.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak pun boleh mengait juga, jika ada minat. :)

      Delete
  2. Never ever let go of your dreams Yati! Kata2 yang nice.. i like! :)

    Cantik topi tu.. puff stitch ni nmpk gebu.. mcm jagung.. :D

    Saya pun tak balik kelate.. kalau tak ari2 makan daging.. hahaha.. balik umah nyesal makan banyak pastu konon tobat cari sayur n buah je.. hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe...
      ha ah Zila, dia agak gebu. Tiba-tiba rasa nak buat puff flower. :D
      Hehe..sekali-sekala Zila, makan daging takpe, lepas tu kita bakor ler balik, exercise. ^_^

      Delete
  3. Hasil kesabaran memang sangat cantik. Tahniah Yati

    ReplyDelete

 

Yati's Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea