Thursday, September 25, 2014

Amigurumi kucing duduk

Sape sini suka kucing angkat tangan. ^_^

Yati pun suka. Tapi kat rumah tak bela pun.

Dulu ada bela. Arwah mak punya kucing. Masa tu, Yati belum habis belajar gi. Itu la kucing terakhir bela.

Ha, kakak Yati yang duduk kat KL tu ada bela kucing. Tumpang manja kucing dia je la. Itu pun kalau pergi KL.

Kita kait amigurumi kucing je la. Kucing tengah duduk.


Agak susah nak kait bahagian kecil kucing ni, macam tangan, kaki dan ekor dia. Maklum ler, jari kita besor.


Suka kucing! Hehe.. nak juga ambil gambar kat luar, dengan kucing yang pernah buat dulu.


Yang ni pun masuk kedai juga. Jemput singgah ye, kalau nak tahu harga dan ukuran dia.

Bela kucing ni perlu komitmen yang tinggi. Macam jaga anak juga. Kalau kita nak bela, jaga dan didik la kucing kita baik-baik ye, jangan la sampai menyusahkan jiran tetangga seperti 'membuang' depan pintu orang. Tak pun, tak bawa kucing pergi neuter (bagi jantan) atau spay (bagi kucing betina), pastu dia beranak banyak-banyak, pastu tak boleh bela, campak kat pasar. Memandulkan kucing bukan la satu tindakan yang kejam ye, tapi membiarkan binatang ni beranak banyak-banyak dan mencampaknye atau tak mampu bagi makan, lagi ler kejam ye. Peh.. membebel pulak. Payah kalau ada jiran macam ni. Oppss.. 

Orait jumpa lagi... take care semua... 


10 comments:

  1. comelnya kucing benang tu,,,, betul yati , jaga kucing memang perlu komitment yang tinggi, dulu pernah jaga, sampai beranak pinak, dah tak larat, mak kak shima hantar kebajikan ... tapi kak shima pernah terbaca yati, ada yang kata tak boleh kasikan kucing entahlah... waallahualam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. timasih, kak Shima.
      Oh, ye ke? yati cakap kat atas dalam konteks kucing tu beranak banyak-banyak sampai tuan kucing tak mampu bagi makan. Harus hukumnya, mengikut ustaz Azhar Idrus.
      http://www.youtube.com/watch?v=p23KsvOjR_s
      Wallahualam..

      Delete
  2. Comel kucing yang senyum tu.. hehe.. mak abah saya banyak kucing.. tp saya x berapa rajin jaga kucing.. hehe.. lgpun kalau nak balik kampung tak boleh tingalkan..

    Suka gambar last tu yati...motivasi gitu.. i like...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Timasih, Zila.
      sama la kita, kalau travel, sian nak kena tinggal kucing kan.

      Delete
  3. saya suka..saya suka..
    alorrr tiutnya

    ReplyDelete
  4. Salam singgah...

    done follow your cool blog..sudi-sudilah follow blog saya pula ya =)

    http://seronoknyermelukis.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Timasih follow Yati. Nanti saya pergi ye.

      Delete
  5. pandai ye buat benda tu mcm susah je. sy pun suka kucing tapi sekarang xde masa nak jaga.

    The Abe Story

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak susah buat, cuma agak leceh sebab saiz dia yang kecik. :)

      Delete

 

Yati's Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea