Monday, May 20, 2013

Another year younger...

Wakakaka.. ye la tu. 
Hari ni birthday saya ke 35. 

Masak lauk untuk lunch awal-awal, dan plan nak buat kek..

Mula-mula, kek tu tak masak, tau. Guna oven canggih sikit. Cucuk 2-3 tempat, lidi tu bersih, jadi saya pun bawak kuor ler kek tu atas tray. Sekali, terbalikkan.. wah... terkeluor  isi dalam kek tu.


Tu dia... tapi sedap pulak isi dia, walau pun tak masak. Hehehe..
Apa lagi, saya pun letak balik kek  tu dalam dulang bakor tu, sumbat balik dalam oven.

Tanya kakak, sebab dia punya oven pun serupa, ooo.. dah tau ler, saya salah pilih setting. Hasilnya...


Suka tak? Saya suka! Sebab ini pertama kali saya buat kek, tak jadi macam kueh bengkang macam cubaan lepas-lepas. Hehehe... Rupa atas dia hodoh sikit, tapi takpelah, rasanya ok pada tekak saya. Buttercake pertama ku! 

Haaaa... nak tau tak? Hari tu saya merajuk, tau. Tak tau nak lari ke mana, saya lari ke Kamdar. Last sekali saya pergi Kamdar Manjung tu masa arwah mak saya ada lagi kot. Kali ni saya perati betul semua kain. Sebab, saya ada buat sedikit study mesin jahit saya. Dan saya dah tau function-function yang ada, dan nak tukor kaki camana. Berikut hasil tangkapan saya...


Suka tak? Saya suka! Hehehe... tambah koleksi kain cotton nak buat lining untuk beg kait saya. Bila dah bayor, baru saya nampak kat tempat lain.. kain belacu ada, kain lycra ada.. err.. next time la. Itu pun saya tak habis pergi semua floor. 

Kali ni tak ada hasil kraftangan nak diceritakan. Sebab belum siap. 
Saya berdoa, semoga Allah beri kekuatan pada saya, untuk jaga family saya. Kadang tu, otak rasa muda, tapi badan cakap lenguh ler, sakit ler. Memang kena ambil supplement yek, dah tua-tua ni. 

Till then, selamat ye semua..! ^_^

10 comments:

  1. hepi besday yati!! muda lg tu :)
    wah dh pandai buat kek, best2 :)

    ReplyDelete
  2. selamat hari lahir. sedap kek. kite pun tak pandai buat kek

    ReplyDelete
  3. Nak wish kt sini pulak..Selamat ulg thn yati..akak doakan kebahagian n dilimpahi rahmat kasih syg Allah buat yati sekeluarga...ameen...
    sedapnya kek tu.....lama dh xbuat kek..

    ReplyDelete
  4. Selamat hari lahir yati... 1st time dah jadi dah cake dia... saya x pernah buat butter cake... huhu..tp carrot cake pernah try sekali... hihi....
    Wah...merajuk bawa dirimke kamdar ek... menarik hasil tangkapan yati... selamat menjahit! :D

    ReplyDelete
  5. happy birthday yatie..muda lagi tu
    kalau merajuk pergi kekamdar..boleh merajuk selalu tu yatie..

    ReplyDelete
  6. Lama x buat butter cake ...asyik buat coklat je .
    Merajuk ? x da orang pujuk ke ...heheh

    ReplyDelete
  7. Sanah helwah yati, moga dimurahkan rezeki dan sihat2 selalu

    ReplyDelete
  8. happy belated birthday k.yati.. :)

    seingt sy, sekali dua je sy buat kek bakar..slalu kukus je..xreti la sy nk bakar2 ni..kang terbakar terus hahaha..

    ReplyDelete
  9. selamat hari lahir dear...
    Maaf lmbat datang sini...
    Wahhh..dah mnjdilah kek tu..rupa tk pnting..yg penting sodappp kan...

    ReplyDelete
  10. Abby,
    Thank you!
    Hehe.. baru nak mencuba. Rasa macam nak buat lagi pula bila kek kita menjadi. :)

    Melor,
    timasih! Hehe.. Melor pandai masak lauk, macam-macam lauk Yati tak tau, Melor tau. :)

    Kak Nza,
    Amiiinnn, terima kasih, kak! Hugssssss!

    Zila,
    Carrot kek macam best, tapi kalo yati buat, tak laku kot kat rumah ni, depa tak suka carrot.
    Zila selamat berpantang yek! Seronok dia, dapat babyboy. :)

    Acik Erna,
    terima kasih, Acik.
    Hehhe.. boleh kan, tapi takut rambut encik abang tu, makin lama makin sikit, kita dok shopping je. :)

    Kak Suzie,
    takde orang pujuk ler, tu pasal kena lari kamdar. Hehe...

    Kak Sal,
    amiiinnn.. terima kasih, kak.

    Cikgu Zira,
    thank you!
    kek kukus best juga ye cikgu, sebab dia moist gitu.

    Kak Ina MP,
    terima kasih, kak.
    Hehehe.. betul, betul! :)

    ReplyDelete

 

Yati's Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea