Friday, July 01, 2011

Sulaiman

Assalamualaikum...
Dah lama tak cerita pasal anak-anak.


Ni Sulaiman, hero bongsu Yati. Bulan depan, Sulaiman masuk 3 tahun. Sulaiman cakap tak lancar lagi. Boleh faham, boleh jawap soalan. Tapi kalau orang tak dikenali tanya, dia diam. Malu-malu, kena warm-up sikit, baru dia ok. 

Sulaiman makan semua yang Yati masak. Macam nak lawan Hafizan pula, dari segi ketinggian. Hafizan skrang pula yang kurang makan nasi.

Sulaiman ni, suka cari gaduh dengan Hafizan. Suka berebut barang. Masa balik Kelantan hari tu, masa kami makan kat kedai, ada sorang pakcik tegur, ni mesti paling buas ni. Ha ah, macam tahu je pakcik tu. Memang apa yang Sulaiman nak, kita kena bagi.

Kalau tak, dia nangis kuat sangat, sampai muntah. 


Boleh dikatakan banyak hasil seni di dinding tu, kebanyakannya hasil tangan Sulaiman. 


Tapi time abang-abang dia pergi sekolah, dia boleh main sendiri. Cuma time dia dengar bunyi Yati masak kat dapur, selalu menyibuk. Ambil basket, berdiri atas basket, tengok apa yang mama dia masak. Pastu cakap, mmm... sedapnya... walau pun belum rasa. :-)


Ramai juga kawan bertanya, tak nak tambah lagi ke. Cuba dapat anak perempuan pula. Hehhe.... tak nak la. Letih la jaga! 

Esok semua sekolah ada larian 1 Malaysia tu kan? Selamat berlari la kita.Sekolah Amirul, ibubapa dijemput turut sertai larian. 

Selamat hujung minggu semua! ^_^

21 comments:

  1. wah mmg ada iras rupa akak la...comel nye sulaiman:-)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Yong, expressif dia...bulu mata lentikkkk!

    ReplyDelete
  3. comelnya Sulaiman dgn plbagai aksi...tak jemu menatapnya..hehehe 'buas'..biasalah budak2...

    ReplyDelete
  4. samalah dgn anak ct kena wajib dtang utk larian tu...tak dpt nak bayangkan anak ct yg no3 tu lari..dahlah bdn besar pas tu dia kalau bab berlari ni mmg tak larat...kdang2 boleh muntah sbb letih..

    ReplyDelete
  5. ti,
    comel betul sulaiman, nampak pun memang aktif...

    ReplyDelete
  6. lama tak tengok gambar sulaiman..makin encem dia ni..
    jadi kawan mama kat rumah kan..

    ReplyDelete
  7. COMEL!!!! kalau ikut pengalaman akak yg dikongsi dr kwn2 kan, anak ke 3 dr jantina yg sama ni lain sikit prangainya yati....agak ganaz ckit, trlebih auta, ttp mrk pintar, penyayang + take care kt kita....Beby pn camtu masa kecik ...hi...

    ReplyDelete
  8. sulaiman comel, lentik aje bulu mata dia...sronok tgk.
    yup betul esok ada larian, ami memang dah tak sabar nak pegi, tapi ratu akak rasa cam tak berminat sgt, dia kan lembik ckit, lari ckit dah penat, pastu tak tahan panas lak tu

    ReplyDelete
  9. Aliya pun yg paling nakal dlm rumah..

    semua dia nak mesti dpt, tak reti nak mengalah

    ReplyDelete
  10. comelnya Sulaiman....
    Akak dulu pun selalu cakap tak nak tambah anak... tup2 dapat sorang lagi... hehe

    ReplyDelete
  11. Sulaiman sebaya dgn Danies saya, 30 Ogos bdy Danies, mmg yati, anak bongsu ni mmg mcabar sikit, sakannnyer bukan main, kuat myakat pun dia jgk..hehe

    Tp Danies sy ni suka bcakap sampai xberenti, kdg2 pening nk jwp semua pertanyaan dia...hehe

    Muka Sulaiman sbijik muka yati, anak mak kan...hehehe

    ReplyDelete
  12. sulaiman, comelnya! tengok gambar sulaiman sambil bayangkan kae masa 3 tahun :)

    ReplyDelete
  13. Amani,
    Hehhe.. ye ke ada rupa kak Yati? Timacih! ^_^

    Yong Halima,
    waalaikumsalam Yong. Hehhe.. tiga-tiga anak Yati bulu mata camtu, yong. :)

    MP,
    ye la kan. Nanti besor sikit, kurang la 'buas'nya tu. Ye tak? :)

    Ct,
    Ha ah, sama, semua sekolah, wajib pergi. Camana anak Ct tu? Ok ke? Tak leh lari, jalan je. Yati pun ikut Amirul hari tu. Jalan kat belakang.

    Kak Shima,
    hehhe.. letih kejor Sulaiman hari-hari, kak Shima. :)

    Kak Erna,
    ye. Dia la peneman Yati, time abang-abang dia ke sekolah. Nanti lagi beberapa tahun, tinggal la Yati sorang kat rumah, Sulaiman pun dah masuk sekolah.

    Kak Nza,
    Haha, betul, betul!! oh, Beby pun camtu juga masa kecik ya kak. Harap Sulaiman pun nanti besor sikit, kurang sikit kenakalannya. :)

    Kak Su,
    Timacih, kak Su.
    Hehe.. Kak Su ikut sama lari tak dengan anak-anak? :)

    Kakyong,
    Wah, satu geng la dengan Sulaiman. Camne la kalau Aliya dan Sulaiman berjumpa ya? Mesti comel! :)

    Encik Zino,
    Salam hari Isnin! :)

    Kak Nisa,
    hehhe... rezeki tu kak. :)

    Hajar,
    oh, sebaya rupanya. Sama pula tu, birthday bulan Ogos. :)
    Bagus tu, banyak bercakap. Otak berkembang dengan sihat!
    Hehhe... anak bapak sebenarnya Sulaiman ni.

    Eis,
    Hehe... Kae masa 3 tahun mesti comel juga! :)

    ReplyDelete
  14. comel anak ko put. anak dara boleh cair tgk dia. susah la ko nak pilih menantu nanti..ha2

    ReplyDelete
  15. Epid,
    awat hari tu tak mai reunion rumah Zaini? :)
    Hahaha... masa kecik je comel. Macam Amirul tu dulu. Skrang makin besor, makin tak hensem daaa...

    ReplyDelete
  16. comel + encem la sulaiman :)

    tgk la mama dia...

    ReplyDelete
  17. Yati.. bulu mata sulaiman memang mahal la.. hehe.. ini mesti bulu mata mama dia nih.. hehe

    anak saya pun nak masuk umur 3 thn dan sama juga mcm sulaiman, cakap belum lancar.. saya je yang paham apa dia ckp, tu pun kdg2 tak paham.. hehehe...

    ReplyDelete
  18. Ummi Hanie,
    Sulaiman ikut bapak dia. Muka cun, tapi rambut dah kurang. Hehhe...!

    Zila,
    mungkin kot, ikut bulu mata mak dia. Hehhe..
    Mungkin anak kita ni jenis lambat sikit bercakap. Hafizan dulu pun 4 tahun baru boleh bercakap. Pastu, dah tak larat jawap soalan dia. :D

    ReplyDelete
  19. makin hensem ler sulaiman hehehe

    ReplyDelete
  20. Kak Mila,
    Hencem ke... comot! Hehhe! :D

    ReplyDelete

 

Yati's Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea