Thursday, April 01, 2010

So not True!

"Orang yang ingin agar (berita) perbuatan yang keji itu tersiar dikalangan orang-orang beriman, bagi mereka azab yang pedih di dunia dan akhirat. Allah mengetahuinya, sedang kamu tidak mengetahui."-An-Nur, 19.

"Dan janganlah kamu mengikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati, semuanya itu akan diminta bertanggung jawabnya tentangnya." - Al-Isra'a, 36.

"Dan fitnah itu lebih besar bahayanya dari pembunuhan" - Al-Baqarah, 191

Dia boleh kata yang Yati ni dok ralit sembang, biar anak main kat jalan, pastu kereta langgar, boleh marah-marah orang.

Ha? Aku nak sembang dengan sape? Dengan hantu??? Takde sorang manusia pun pagi tu, Yati tengah sorong Sulaiman atas stroller la, bila Hafizan kena langgar.

Dia cakap kat orang yang Yati ni tak jaga anak main kat jalan.
Yati rasa dah cukup bertimbangrasa bila tak report polis.
Tapi kenapa dia cakap macam tu kat orang?

Husband cakap, peduli la apa orang macam tu cakap. Pakai tudung labuh, tapi menipu orang.
I saw the whole thing. Allah tahu apa yang terjadi. Sejahil-jahil aku ni, tak de la dok cakap benda tak betul kat orang. Banyak lagi benda aku boleh buat.

Ya Allah, apakah tindakan paling bijak yang hamba-Mu ini perlu buat? Semoga Tuhan ampunkan dosa perempuan itu.

2 comments:

  1. yati..sabar..sabar & sabar...

    banyak2 doa pd allah & ampunkan la dosa2 org yg memfitnah tu...

    Allah Maha Mengetahui

    ReplyDelete
  2. Natasha,
    hehhe, dah ok dah. Lantak la apa orang cakap. Semoga Tuhan membalas perbuatan perempuan itu. Timasih ye, Natasha. :)

    ReplyDelete

 

Yati's Blog Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea